DIRI AKU, HANYA AKU YANG MENGERTI.

Hidayah mudah untuk dicari tetapi sulit untuk dipertahankan. Entah bagaimana aku nak menggambarkan ia.

Aku tidak cemburu melihat mereka yang jauh lebih cantik dari aku. Aku tidak cemburu melihat mereka yang jauh lebih kaya dari aku. Aku tidak cemburu mereka yang jauh lebih sempurna dari aku.
Tapi aku sungguh cemburu melihat kedekatan hati mereka yang istiqomah kepada ALLAH, aku cemburu melihat mereka sangat mencintai ALLAH. Aku cemburu melihat mereka mencintai akhirat dan sungguh-sungguh ingin mendapat balasan cinta ALLAH.

Jangan bandingkan aku dengan mereka, Jangan gelarkan aku solehah seperti mereka. Kerana aku masih sangat jauh, sungguh jauh. Terkadang aku masih goyah oleh pengaruh lingkungan yang bergitu besar. Goyah dengan duniawi. Dan ketika sedar aku jauh tertinggal dari mereka hamba ALLAh yang selalu beristiqomah dijalan_Nya. Semoga ALLAh akan selalu memberikan aku kemudahan dan kekuatan untuk terus beristiqomah ke jalan_Nya.

_noorshuhadasuid_
_diariSeorangHamba_

No comments: