Siapa Allah di Hati kita

Malam itu, suaramu mendayu-dayu. Merayu-rayu kepada Dia meminta keampunan; "Allah ampunkan aku.."

Allah balas; "Aku telah ampunkan kamu..."

Lalu selepas malam itu, paginya kamu ulang dosa kamu. Kamu menangis syahdu menyesali dosamu "Allah, ampunkan aku"

"Aku ampunkan" Dia balas.

"Aku telah ampunkan dosa kamu wahai hambaku..."

Itu juga jawapan Allah ketikamana pada esoknya kamu menangis kerna ulang lagi dosa kamu.

Siang kamu berdosa,
Malam kau kembali pada-Nya.

Lalu siang esoknya ulang lagi dosa kamu lalu malamnya bertaubat.

Namun, Allah tetap ampun!

Maka apakah Allah yang Maha Penyayang itu tidak layak untuk kamu KORBANKAN MASA CINTA DUNIA INI, LALU BERSUJUD CINTA KEPADANYA..!?

Mengapa kita sombong..?
Mengapa kita angkuh..?

Apakah Allah itu tidak layak untuk kita cinta sepenuhnya..? Apakah kita lupa siapa Dia..?

Muhasabah...

1. Berapa lama sudah tidak tahajud?
2. Berapa lama tidak nangis kerana Allah?
3. Berapa lama tidak baca quran dengan cinta?

Hidup dunia hanya sementara, di akhirat jua kekal selamanya

Ingatlah Allah itu Tuhan kamu. Bukan kawan kamu. Cintailah Dia melebihi segala!

Ketika kamu susah, kamu cari Allah. Ketika kamu senang kamu LUPA ALLAH, kamu ABAI ALLAH.

Siapakah Allah dalam hidupmu..?
Tuhan atau kawan?

Lupakah kamu..,dulunya kamu tiada. Kamu mati. Kamu kosong.

Lalu Allah cipta kamu kerna cinta, lalu hidupkan kamu atas muka bumi ini.

Lupa?

Jawab soalan saya ini;

"Di mana Allah dalam hati kita?"

"Siapa Allah hidup kita?"

"Kenapa Allah sering dilupa?"

Allah gembira apabila kita kembali kepada-Nya, Allah cinta kepada mereka yang bertaubat.

Lalu, apa lagi? Marilah kita buat Allah gembira! 🌺

Sahabatku, jom kita cinta Allah dengan sebaik-baik cinta.

Moga Allah redha & sayang akan kita,
Syurga Allah inshaAllah untuk kita.

Seorang Hamba,
Aiman Banna.

#AimanBanna

No comments: