Hati

Kadang apa yang kau lihat tidak sama seperti apa yang aku lihat. Pada aku kita sudah berada di Zon selesa dan sangat selesa malahan lebih dari cukup.

Aku tahu kau penat. Aku jugak terasa penat bila mendengar setiap keluhan yang kau ucapkan. Tiap  kali itu jugak aku katakan "Cukuplah." Tapi kau berasa ia belum cukup untuk keperluan masa depan kita. Aku sering berpesan wang ringgit tidak akan pernah cukup selagi kita mengejarnya.

Sungguh aku penat. Aku hanya inginkan sedikit ruang di hati engkau untuk kau memahami apa yang aku cuba sampaikan.

Kau selalu berpesan hidup jangan bergantung harap kepada sesiapa. Aku faham. Aku cuba. Aku cuba untuk tidak bergantung harap pada kau lagi. Tapi bolehkah kau tunaikan permintaan terakhir aku. Dan aku janji aku tidak akan meminta lagi.

Aku ingin kau yang dulu.

No comments: